Gledališki abonma – sezona 2025 – 2026

Spoštovani abonenti, gledališki abonma!

Nova sezona našega gledališkega abonmaja zopet prinaša odlične predstave uveljavljenih slovenskih gledališč.

 

Vpis abonmajev:  do nedelje, 31.8. 2025!

Stari abonenti boste obveščeni po elektronski oz. navadni pošti.

PROGRAM V SEZONI 2025- 2026:  

 

Blagi pokojniki, dragi možje – glasbena komedija

(predvidoma – četrtek, 23. OKTOBER 2025!)

 

Polona ima komedijo v krvi!

Legendarna dramska igralka, mojstrica žlahtne komedije, Polona Vetrih v uspešnici Blagi pokojniki, dragi možje, s katero je že konec prejšnjega tisočletja navduševala številno slovensko in tudi tujo publiko. Njeno premierno uprizoritev je navdušeno sprejel celo sam avtor, priznani italijanski dramatik Aldo Nicolaj, ki je v predstavi odigrane monologe napisal prvenstveno za svojo dolgoletno prijateljico, slavno Paolo Borboni.

Duhovite monologe Vetrihova tokrat obuja v “novi preobleki” skupaj z dvema odličnima glasbenikoma, Janezom Dovčem na harmoniki in Goranom Krmacom na tubi. Slišali boste zgodbe štirih vdov, prav nič žalujočih, ki so nehote ali pa morda hote, pospremile svoje soproge v večna lovišča, odvrgle žalost čez ramo in se razveselile novih izzivov življenja. Predstava je žanrsko opredeljena kot glasbena komedija, saj sta besedilo in glasba partnerja, prepletena v duhovitem dialogu. (Rapa Šuklje, Dnevnik, 1987 – po premieri predstave Blagi pokojniki, dragi možje)

Polona pravi, da se z obnovitvijo “Pokojnikov” počasi poslavlja od igralskega poklica. Tudi Paola Borboni je z Nicolajevimi monologi želela zaključiti svojo izjemno kariero. Igrala jih je do devetdesetega leta! Kaj pa Polona?

režija: Boris Kobal

igrajo: Polona Vetrih, Janez Dovč, Goran Krmac

monologi: Aldo Nicolaj
glasba: Janez Dovč
kostumi: Mojca Makuc
luč: Jure Rubelj

produkcija: Sititeater

 

Posli pod krinko – krimi komedija

(predvidoma – četrtek, 16. oktober 2025)

 

‘Bodite pokončni in trdni v vsaki situaciji!’ – tudi ko bodo gangsterske zadeve, ki so že rahlo skrenile s poti, postale smešne za umret!

Nova hit komedija avtorja Robina Howdona z originalnim naslovom Shady Business je izjemno zabavna, superkomična predstava o dvomljivih mafijskih poslih, polna preobratov in izmenjav simpatičnih osebnosti. Natempirano dogajanje se ne ustavi vse do nepričakovanega zasuka tik pred koncem!

V središču mestnega nočnega življenja, živita plesalki v nočnem klubu, Amanda in Coco. Nekega jutra se znajdeta v krizi zaradi sumljivega posla s pranjem denarja za lastnika njunega nočnega kluba, znamenitega Big Maca. Ta je znan po svoji posesivnosti in hitri jezi, pa tudi simpatiji do Amande. Ko se nekega jutra pri njej srečajo mafijski zelenec Tine, ljubimec Bine, ki kar naenkrat postane Beno, je Big Macu jasno, da tu nekaj močno ‘diši’ po lažeh. Bo ljubosumni Big Mac razkrinkal prevaro? Bo v celoti verjel lepi Amandi in uspel prenašati Cocojinega novega fanta, ne ravno najostrejšega med misleci? Bo s svojo gorilo razkrinkal, kdo mu dolguje denar in kdo si ga le izposoja? Bo s pomočjo izterjevalca Henrika Razbijača razvozlal, kako so povezani Bine, Tine, Beno in novo dekle na sceni, Bena?! Predvsem pa, kako so povezani z njim?

Kaj za vraga se tukaj dogaja? Noro zabavna komedija s hitrimi, ping-pong dialogi in dogajanjem.
Le kako naj bo drugače, če smo med gangsterji?! Nikar se jim ne smejte!

avtor: Robin Hawdon

režija: Bojan Emeršič

igrajo: Damir Leventić, Lea Mihevc, Sara Gorše, Primož Petkovšek, Alojz Svete, Inti Šraj, Nenad Nešo Tokalić, Matej Zemljič

prevod: Urška Sajko

kostumografija: Metka Albreht

scenografija: Žiga Flajnik

aranžma in produkcija skladb za Bene: Niko Kostanjevec

tekst za skladbo Bene: Sara Gorše

inštruktorica plesa ob drogu: Maja Pirc

 

produkcija: Špas teater

premiera: 22. november 2024

 

PIVO – medgeneracijska (skoraj) komedija

(predvidoma – četrtek, 6. november 2025)

 

Pivo je komedija o očetu in sinu ter njunem odnosu skozi šest desetletij življenja. Avtor Miro Gavran s polno mero subtilnega humorja in topline izriše sodobne karakterje in nas vodi skozi situacije, ki smo jih mnogi preživeli s starši ali z našimi otroki. Oče in sin. Spremljamo ju skozi vse življenje, od zibke do doma za ostarele. Oče in sin. Vedno znova ob steklenički piva. Oče in sin. O prvi ljubezni, poroki, ločitvi. Oče in sin. O športu, kulturi, dekletih, materah in ženah. Ter ljubicah. Pa tudi otrocih in vnukih. Igra o ljubezni, ki jo radi gledajo tako moški kot ženske, se šarmantno poigrava z medgeneracijskimi odnosi, igralca pa kreirata prepričljiva lika, ki ju boste zagotovo vzljubili. Komedijo PIVO so ustvarili trije prijatelji in odlični mojstri svojega poklica, vsi diplomanti Akademije za gledališče, radio, film in televizijo, združeni v ljubezni do gledališča – in piva; Gojmir Lešnjak – Gojc: »To je igra o očetih in sinovih. Sinovih, ki se v mladosti zaobljubijo, da nikoli ne bodo taki, kot očetje! A življenje te zaobljube nikoli ne upošteva …« Jaša Jamnik: »Šele ko imaš otroke, res razumeš svoje starše.« Samo M. Strelec: »To je igra od mene, fotra, za mojega sina; da bi zaslutil duha. In tudi za vse druge.

avtor: Miro Gavran

prevod, režija in scenografija: Samo M. Strelec

igrata: Gojmir Lešnjak Gojc in Jaša Jamnik

kostumografija: Bjanka Adžić Ursulov

avtor karikature: Jože Trobec

produkcija: Smejmo se

trajanje:  100 minut in nima odmora

premiera: 25. oktober 2024

 

LAPONSKA – komedija

(predvidoma – četrtek, 18. december 2025)

 

Božični večer v zasneženi koči na Laponskem. V pričakovanju praznovanja in srečanja otrok s »pravim« Božičkom na obisk k sestri, že desetletje poročeni s Fincem, iz Primorske, pripotuje druga sestra z možem in petletnim sinom. Ko nordijska veja družine napove, da ne bo sodelovala pri obisku Božičkove dežele, njihova štiriletna hčerka pa svojemu slovenskemu bratrancu pojasni, da svetega moža pač ni in da darila otrokom skrivaj kupijo starši, je božični večer uničen; Pandorina skrinjica, iz katere privrejo številne družinske skrivnosti, predvsem pa nasprotja, pogojena s kulturološkimi razlikami med urejeno finsko družbo ter »ležernostjo in neodgovornostjo« mediteranskega načina življenja, eksplodira.

Dogajanje komične drame Laponska se začne le nekaj trenutkov za tem, ko deklica pove bratrancu resnico o Božičku, kar pri dečku izzove razočaranje in žalost, pri starših pa »razpravo« o resnici in laži, pravici do razkritja iluzij in o nujnosti pogovorov o manj prijaznih dejstvih. Medtem ko primorski par temperamentno zagovarja življenje v iluziji in dokazuje, da so za laganje potrebne večje intelektualne spodobnosti kot za resnico, jima Finec očita, da sina vzgajata v laži in da le resnica lahko osvobaja. Toda kmalu se razkrije, da ima tudi on svojo resnico, ki jo le s težavo prizna, in da vsak trenutek ni primeren za njeno izrekanje. Prepir med sestrama in njunima soprogoma ter razpravo o tem, ali nek pojav imenujemo laž ali metafora, na koncu vendarle otopli čarobni dogodek, aurore borealis, naravni pojav, ki je tako preprost za razumevanje in obenem tako čaroben v svoji lepoti, saj v njem prepoznamo hkratnost dejstva in iluzije.

S komedijo katalonske dramatičarke, scenaristke in režiserke Cristine Clemente ter igralca, režiserja, dramatika in scenarista Marca Angeleta (oba sta krstno uprizoritev leta 2019 tudi režirala) v Gledališču Koper nadaljujemo z uprizarjanjem sodobne dramatike mediteranskega bazena.

režiserka: Nenni Delmestre

igrajo: Urška Taufer, Luka Cimprič, Rok Matek, Nika Rozman

prevajalka: Marjeta Drobnič

avtorica narečne priredbe: Patrizia Jurinčič Finžgar

scenografka, kostumografka in glasbena opremljevalka: Lina Vengoechea

lektor: Martin Vrtačnik

lektorica za narečje: Patrizia Jurinčič Finžgar

oblikovalec svetlobe: Jaka Varmuž

asistentka režije: Renata Vidič

produkcija: Gledališče Koper

premiera: 29. oktobra 2021 Gledališču Koper

trajanje: 1 ura in 10 minut in nima odmora.

 

PREBRISANE MALE LAŽI – komedija

 

Komedija o ljubezni, zakonu, sobivanju v dobrem in slabem postavlja vprašanje tajno čuvanih družinskih skrivnosti in na duhovit način prinaša v ospredje resne družbene teme in vprašanja o (med)generacijskih razlikah, etičnih in moralnih načelih posameznika v sodobni družbi.

Tekst v slovenskem prevodu Tine Mahkota postavlja na oder hrvaška režiserka Nenni Delmestre, ki že četrtič sodeluje s tržaškim gledališčem, kjer je režirala Paravidinovo dramo Tihožitje v jarku, Albeejevo komedijo Kdo se boji Virginie Woolf? in delo katalonskega avtorja Jordija Galcerana Burundanga.

Osrednja tema broadwayske komedije Prebrisane male laži (Clever little lies) je resnica: smo res iskreni do drugega v partnerskih in družinskih odnosih? Je mogoče včasih bolje kaj zamolčati, da ne ranimo drugega? Ali je vedno priporočljivo priznati resnico in si olajšati dušo, čeprav bo to mogoče pomenilo uničiti trajno zvezo?  V tej komediji sumljivo vedenje moža, kateremu je sin razkril skrivnost, spremeni ženo v detektivko, ki spretno, čeprav precej vsiljivo, vplete v svojo »preiskavo« tudi sina in snaho. Družinski pogovori seveda razkrijejo veliko več od izvirnega razloga za konfrontacijo, a najdejo tudi pot do razpleta vseh vozlov. Generacijske razlike pridejo do izraza, v osnovi pa nekatere zgodbe ostajajo nespremenjene in modrost starejših pomaga mlajšim, da pogledajo malo dlje. Poleg tega komedija prikazuje bistvene družbene spremembe, saj so starejše generacije danes veliko bolj sproščene in liberalne od mlajših, ki imajo manj posluha za »odtenke«.

Režiserka je o tej komediji povedala: »Avtor zelo ležerno in elegantno, brez moralističnega pokroviteljstva predstavi teme časa, v katerem živimo. Govori o eksistencialni površnosti, o pomanjkanju interesa in časa, ki bi ju morali posvetiti lastnemu intelektualnemu in duhovnemu razvoju (v knjigarno ne gremo po Hamleta, ampak po majico z napisom “2B or not 2B”), o imperativu mladosti in fizične lepote (treniranje do onemoglosti v fitnesih), o egocentrizmu in samovšečnosti ob podobi lastne fizične “popolnosti”, pa tudi o tistem, kar je najpomembnejše: o odnosih v družini, predvsem med zakonskimi pari.«

Avtor: Joe DiPietro
Režija: Nenni Delmestre

Igrajo: Primož Forte, Tina Gunzek, Nikla Petruška Panizon, Franko Korošec

Prevod: Tina Mahkota
Scenografija, kostumografija, glasba: Lina Vengoechea
Lektorstvo: Barbara Rogelj

Produkcija: Slovensko stalno gledališče Trst

premiera: 5. april 2024

 

Vabljeni, da zopet preživimo nepozabne večere v družbi odličnih slovenskih igralcev!

 

Predstave bodo predvidoma na sporedu  ob četrtkih 19.30! Vedno se trudimo uskladiti četrtke, vendar smo v veliki meri odvisni od gledališč.  Nekaj terminov smo že uskladili in upamo, da bo tako ostalo.  O točnih datumih vas bomo obveščali na spletni strani kclitja.si, po elektronski pošti, na Facebook in Instagram Kulturni center Litija.  Vsi, ki nimate dostopa do spleta, boste obveščeni po navadni pošti (kot boste navedli v prijavnici).

 

CENA GLEDALIŠKEGA ABONMAJA :

zaposleni 80 €

upokojenci, dijaki/študenti 75 €

 

Enostavna je prijava preko elektronske PRIJAVNICA .   Če želite pa vam program in prijavnico pošljemo tudi po navadni pošti.

NAČIN PLAČILA

Abonma lahko plačate preko položnice (ki vam jo pošljemo), lahko tudi v 2 obrokih (obkrožite na prijavnici).

V primeru, da predstav (oz. nadomestne predstave)  ne bi mogli izvesti do konca junija 2026, bomo razliko vrnili na vaš račun.

 

ROK PRIJAVE: NEDELJA, 31. AVGUST 2025! 

 

Zaradi zakona o varstvu osebnih podatkov nujno potrebujemo vaš pisni odgovor, zato telefonska prijava na abonma žal ni mogoča.

Prednost pri prijavi imajo abonenti iz prejšnjih sezon.

ODPOVED ABONMAJA:

Prosimo vas, da nas NAJKASNEJE DO 31.8.2025! obvestite tudi v primeru, da abonmaja ne boste več obiskovali (lahko samo SMS na 041-992-143 in sicer VAŠE IME IN PRIIMEK IN ODPOVEDUJEM ABONMA.

Pridržujemo si pravico do spremembe programa.

Za vsa vprašanja smo dosegljivi po telefonu: 01-89-00-200 ali 041-992-143, vsak delovnik od 8.00 – 12.00 oz. kulturnicenter@zkms-litija.si

 

O točnih datumih vas bomo obveščali na spletni strani kclitja.si, po elektronski pošti, na Facebook in Instagram Kulturni center Litija.  Vsi, ki nimate dostopa do spleta, boste obveščeni po navadni pošti (kot boste navedli v prijavnici).